FAQ

Her samler vi ofte stilte spørsmål fra hotelldirektører, eiere, Revenue Managere, eller andre brukere av våre tjenester.

Få konkrete svar på hvordan Revmax Revenue Cloud, rådgivning og våre spesialtjenester gir bedre beslutningsstøtte og øker lønnsomheten for ditt hotell.

  • Revmax Revenue Cloud er en skybasert programvare som integreres direkte med ditt Property Management System (PMS) via API. Systemet henter automatisk ut alle ikke-personlige reservasjonsdata hver dag, lagrer øyeblikksbilder av ordrereserven for å skape sammenligningsgrunnlag og salgskurver, knytter sammen interne og eksterne datakilder for å skape ferdige rapporter og analyser, og mye mer. Du har tilgang til ubegrenset antall brukere med pålogging på Revmax cloud. Vi tilbyr skreddersøm på rettigheter per bruker. Du vil alltid ha tilgang til siste versjon av Revmax Revenue Cloud, som har hyppige oppgraderinger med ny funksjonalitet. 

    Menyen er omfattende, men logisk bygget opp slik at du kan søke i menyen eller navigere enkelt selv. Du kan også lage egne favorittmenyer, og Revmax kan også tilby skreddersøm med å lage egne menyer for våre kunder. 

    Rapporter og analyser er ferdig laget av Revmax, basert på bred erfaring med hva kunder ønsker å se i ulike rapporter. Samtidig er det mulig å skreddersy egne rapporter uten at det krever datakompetanse. Hentingen av data er nesten umiddelbar, og det å drille ned i detaljer går umiddelbart, sammenlignet med andre analyseverktøy som ofte tar lang tid å prosessere. 

    Databasen vår er bygget på bransjestandard. Det betyr at uansett om du bytter PMS så får du en sømløs overgang i Revmax Revenue Cloud, og rapporter og analyser vil fungere før, under, og etter overgangen til nytt PMS. Dette skiller seg fra andre systemer som kanskje mister mye verdifull data når du bytter hotellsystem.

  • Et Revenue Management System (RMS) som Atomize, Duetto eller IDeaS, går fint å bruke sammen med Revmax Revenue Cloud, og det er også anbefalt å ha et RMS i tillegg. 

    Begrensningen med mange RMS er at de fokuserer utelukkende på prising av din fullpris, mens lønnsomheten til et hotell består av så mye mer enn det. I Revmax definerer vi mange segmenter og mange ulike produkter per segment. Der et vanlig RMS optimerer ett segment (fullpris) og ett produkt (overnatting), så optimerer Revmax flere segmenter og flere produkter. Vår erfaring er at fullprisen står for 30% av omsetningen, mens resterende 70% må optimeres gjennom andre verktøy eller virkemidler. 

    Revmax Revenue Cloud er multi-property, som betyr at vi henter data på hele din portefølje i en løsning, og ser på en helhetlig analyse. De fleste RMS ser ofte på et hotell om gangen, og holder dataen mellom hotellene adskilt, mens Revmax Revenue Cloud bruker data fra hele din portefølje til å gi anbefalinger og innsikt. 

    Revmax Revenue Cloud lager prognoser som passer hotellenes drift. Vanlige RMS lager 12 måneders prognose, mens vi lager tre års prognoser. En 12 måneders prognose hjelper nemlig lite for en økonomiansvarlig som jobber med neste års budsjett, eller en selger som priser en konferanse to år frem i tid. 

    I tillegg bistår RRC med å ta gode beslutninger på kategorisering av rommene dine, regler i distribusjon, oppsett av kampanjer og prisstrukturer, og mye mer. Kort fortalt gir RRC dybdeanalyse som går utover kjernefunksjonen til en standard RMS programvare.

  • Revmax Revenue Cloud automatiserer all tidkrevende datahåndtering og prognosemodellering. Dette frigjør Revenue Manageren fra å jobbe med Excel og manuelt arbeid. Fokuset skifter fra datainnsamling til beslutningstaking. Du får klare anbefalinger og kan bruke tiden din på strategisk arbeid, for eksempel evaluering av nye segmenter og optimalisering av kanalvalg, basert på Revmax Revenue Clouds faktabaserte innsikt.

  • Ja. Selv om systemet er bygget for å ta de beste dynamiske prisbeslutningene, har du alltid full kontroll. Du kan sette grenser (gulv og tak) for automatisk prising, og manuelt overstyre enkeltdager med special event modulen. Systemet lærer kontinuerlig, men den kommersielle lederen beholder den endelige kontrollen over prisstrategien.

  • Prisen for Revmax Revenue Cloud tilbys gjennom pakketjenester og skreddersydde løsninger, da prisen avhenger av hotellets størrelse, antall eiendommer og hvilke moduler for prising og analyse som er nødvendig. Vi anbefaler å bestille en uforpliktende demo hvor vi kartlegger dine behov og gir deg et nøyaktig pristilbud basert på de funksjonene som gir deg høyest avkastning.

  • Revmax Revenue Cloud er en plattform som gir deg innsikt og statistikk fra integrerte systemer. Revmax Revenue Management er en fullverdig ekstern revenue manager-tjeneste. Vi bruker innsikten fra Revmax Revenue Cloud til å ta alle strategiske og operative prisbeslutninger for deg, og fungerer som et ordinært teammedlem.

  • Denne tjenesten passer for hoteller som mangler en dedikert Revenue Manager eller ønsker å frigjøre ledelsestid. Vi tar hånd om alle strategiske og operative oppgaver innen revenue management, inkludert analyse av hotellinntekter og rapportering, for å sikre kontinuerlig optimalisering av lønnsomheten.

  • Revenue Consulting gir deg strategisk støtte basert på innsikten fra Revmax Revenue Consulting. Vi hjelper din revenue manager, bookingmedarbeider eller selger med å definere prisstrategi for hotellet, betingelser, pakker og optimalt oppsett i distribusjon. Dette er sparring og ekspertise for å fatte de vanskeligste kommersielle beslutningene.

  • Ja, gjennom Revmax Project Management bistår vi i gjennomføringen av prosjekter rundt implementering av nye Property Management systemer (PMS) og Revenue Management Systemer (RMS), som IDeaS, Atomize eller Duetto. Vår systemkunnskap sikrer at du unngår feil i oppsettet og får maksimal effekt fra dag én.

  • TRM er et helhetlig syn på hotellinntekter som inkluderer alle inntektskilder, ikke bare rom (F&B, M&E, spa). Målet er total profit management hotel og en lønnsomhetsanalyse for hotellet som optimaliserer det totale bidraget per gjest, noe som er essensielt for kommersiell styring.

  • Revmax har utviklet en standardisert 7-stegsmodell der vi henter data fra ulike kilder, som SSB, Brønnøysundregistrene og Benchmarking Alliance. Resultatet er en omfattende markedsanalyse og prognose for inntekter og kostnader. Vi gir deg en grundig tredjeparts vurdering av lønnsomheten i prosjektet, både fra operatøren og eierens ståsted. Dette kan også brukes som grunnlag for finansiering.

  • Gjennom Revmax Finance tilbyr vi regnskapsføring A-Å i samarbeid med Finansco. Vår bransjeerfaring er unik: vi krydrer regnskapsrapporter med bransjespesifikke måltall (varekostnader, personalkostnader i timeforbruk) og bidrar med verdifull lønnsomhetsanalyse for hotell som går utover standard regnskapsrapportering. 

  • Våre kontrakter er utformet for å gi deg fleksibilitet, men detaljene varierer med valgt pakke. Generelt har Revmax Revenue Cloud en etableringsperiode etterfulgt av en avtaletid. Ved bytte av PMS (Property Management System) bistår Revmax Project Management med å sikre kontinuerlig dataflyt. Våre API-integrasjoner er standardiserte, slik at overgangen er smidig og minimerer nedetid og tap av historikk.

  • Vi bruker data fra Benchmarking Alliance, Lighthouse, offentlige registre, for å vurdere din markedsandel og prisposisjon. Vi ser ikke bare på RevPAR (Revenue Per Available Room), men også på segmentmiks, prising og salg per romtype, kostnadsnivå, med mer. Dette for å sammenligne deg best mulig mot ditt nærmarked, hele markedet, eller andre hoteller i egen portefølje. 

  • Revmax Revenue Cloud kan integreres med de mest brukte hotellsystemene i Norge og Norden. Dette inkluderer PMS-systemer (Property Management System) som HotSoft, Opera Cloud, VisBook, Protel Cloud, og Mews. Våre API-integrasjoner sikrer at dataflyten er stabil og at innsikt og prisanbefalinger i Revmax Revenue Cloud er basert på nøyaktige og oppdaterte tall fra dine bookinger. 

  • Et PMS (Property Management System) rapporterer transaksjoner og drift. Revmax Revenue Cloud er et avansert analyseverktøy utviklet for hoteller, som trekker ut og kryssanalyserer disse dataene med eksterne kilder. Du får en prediktiv prognose og beslutningsstøtte som mangler i PMS-rapportering, og innsikt som trengs for optimal prising.

  • Ja. Vår plattform er skalerbar. Små hoteller får stor verdi gjennom frigjort tid og tydelige beslutningsanbefalinger. Om du mangler en dedikert revenue manager, kan våre revenue management-rådgivere og spesialister bistå som en ekstern revenue manager i en hybrid- fullservice-modell.

  • Oppstarten er rask og krever minimal tid fra hotellets side, da vi håndterer all integrasjon og oppsett av dataflyten. Etter opplæring skal Revmax Revenue Cloud redusere tiden ditt team bruker på daglig revenue management. Systemet er designet for å ta manuelle oppgaver, slik at teamet kan fokusere den frigjorte tiden på gjester og strategiske beslutninger i stedet for Excel-analyser.

  • Vi prioriterer datasikkerhet og personvern. Vi henter utelukkende strukturerte, ikke-personlige data (segmenter, ratekoder, historisk omsetning). All datahåndtering er i samsvar med relevante norske og europeiske lover. Les mer i vår personvernerklæring.